.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
باید ها و نباید ها در میاندرود ؛
آنچه که باید مورد توجه سومین فرماندار میاندرود قرار گیرد

میانخبر:میاندرودی که در دی ماه 89 ازساری جداشد ازهمان ابتدامورد غضب و نامهربانی های مرکز نشینان و حتی باکمال تعجب مورد بی مهری برخی از اهالی روستاهای این شهرستان بدلیل حساسیت هایی که وجوددارد واقع شد که این مسئله همچنان هم ادامه داردکه درتازه ترین اظهارنظرها برخی هاکه تا دیروز روستای آنهافرزند خوانده مرکز شهرستان بودامروز سازجدایی راکوک وبر طبل اختلافات می کوبند .     
 
بهرحال میاندرود سه ساله  پس از کش و قوس های فراوان سومین فرماندار خود را شناخت .
تغییر فرماندار مانند سایر مدیران با توجه به تغییر دولت و رویکردهای متفاوت هر دولت امری طبیعی به نظر می رسد و نباید زیاد به آن خرده گرفت .

ارسطو قادری سومین فرماندار میاندرود در حالی معرفی می شود که می توان روزهای سختی را برای او و همکارانش در فرمانداری پیش بینی کرد چرا که از یک طرف شهرستان تازه تاسیس و زیرساخت ها کم و از طرفی هم توقعات ، خواسته ها و مشکلات مردم شهرستان هم فراوان است .

انتظار از فرماندار جدید با توجه به اینکه در دولت تدبیر و امید مورد وثوق مقام عالی استان قرار گرفت اینست که الویت بندی های لازم در مسیر تحقق وعده های داده شده از سوی رئیس جمهور محترم را مدنظر داشته باشد .

میاندرودی که در در دی ماه 89 از ساری جدا شد از همان ابتدا مورد غضب و نامهربانی های مرکز نشینان و حتی با کمال تعجب مورد بی مهری برخی از اهالی روستاهای این شهرستان بدلیل حساسیت هایی که وجود دارد واقع شد که این این مسئله همچنان هم ادامه دارد که در تازه ترین اظهارنظرها برخی ها که تا دیروز روستای آنها فرزند خوانده مرکز شهرستان بود امروز ساز جدایی را کوک و بر طبل اختلافات می کوبند .

 هرچند برای ما آشکار است که این بازی و جریان سازی توسط چه افرادی از پشت هدایت می شود و طبق برنامه قرار است با حساس کردن مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی همچون انتخابات گذشته ماهی گیری کنند و با توجه به اینکه زمزمه هایی برای حضور مجدد یوسف نژاد نماینده ادوار مجلس به گوش می رسد در صدد ضربه کردن او هستند چراکه از این حربه در دوره گذشته بخوبی بهره جستند !

یکی از دغدغه های دلسوزان میاندرود که باید مورد توجه فرماندار میاندرود قرار گیرد اینست که باید سنگ بنای میاندرود را محکم بچیند و به حرف و حدیث هایی که ساخته و زاییده افکار نامبارک برخی هاست خاتمه دهد و میاندرود در چشم فرماندار و مسئولان استانی باید بسان طفلی 3 ساله انگاشته شود که باید مورد توجه بیش از حد قرار گیرد  .

اما در ادامه برخی از مطالب و مواردی را پیش روی فرماندار جدید میاندرود قرار می دهیم و امید داریم که با عنایت و جدیت مورد توجه قرار گیرد تا این طفل 3 ساله ما به درختی تنومند تبدیل شود .

میاندرود با توجه به بهره مند بودن از دریا ، جنگل ، راه آهن و فرودگاه هنوز نتوانسته است در خصوص گردشگری اقدامی درخور انجام دهد که این یک ضعف بزرگ برای این شهرستان با این پتانسیل بشمار می آید و انتظار می رود در دولت جدید با تدوین برنامه ای جامع و دقیق در جهت تحقق جذب گردشگر و فراهم کردن زیرساخت های لازم اقدامات عملی صورت گیرد تا از این مواهب خدادی در جهت رونق اقتصادی شهرستان بهره مند شویم .

یکی دیگر از مسائل و مشکلاتی که میاندرود با آن دسته و پنجه نرم می کند مشکلات سیستم حمل  و نقل جاده ای آنست چه به جهت زیرساخت های مربوط به جاده ها و راه های مواصلاتی و چه به جهت انظباط ایستگاه های حمل و نقل در سطح شهرستان و حتی مرکز آن ، که در خصوص راه ها که این روزها با جان مردم بازی می شود جاده گهرباران است که معروف به جاده مرگ شده است و هر روز در آن شاهد حوادث دلخراش و ناراحت کننده ای هستیم و امید می رود با پیگیری های بیشتر و رفع مشکلات پیش روی آن از نگرانی مردم کاسته شود .

یکی از بزرگ ترین مشکلی که در میاندرود مردم با آن روبرو هستند مشکل آب شرب است که در بسیاری از روستاها در میاندرود از کمبود آن رنج می برند ، و این مسئله تابستان و یا زمستان هم ندارد چراکه در تابستان قطره چکانی به آنها آب می رسد و در زمستان هم آبی با طعم گازوئیل و روغن سوخته ! که انتظار عاجل می رود تا این مسئله در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود .

فرماندار تازه نفس میاندرود یکی از نکاتی را که باید مورد عنایت خود قرار دهد توجه بیشتر به سورک مرکز شهرستان میاندرود است ، شهری که مورد بی مهری های فراوان از سوی برخی از مسئولان استان و شهرستان از گذشته تا امروز قرار گرفته است ، سورک مرکز شهرستان میاندرود باید بعنوان نقطه عطفی در جهت رشد شهرستان قرار گیرد تا سبب تحرک و پویایی و رونق در میاندرود شود و تا زمانی که مرکز شهرستان رشدی در خود نبیند نمی توان انتظار داشت سایر روستاهای آن توسعه ای داشته باشند .

در حوزه اقتصادی در سال هایی که گذشت نمایندگان مجلس ، مسئولین و مدیران بانک های مختلف با حضور در جلسات مختلف در میاندرود هرکدامشان وعده های قشنگی دادند اما از وعده های آنها جز سراب چیز دیگری نصیب فعالان بخش اقتصادی و مردم میاندرود نشد .

 برخی از کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی در میاندرود در طی سال های گذشته بنا به شرایطی که بوجود آمده بود دچار رکود و گاها ضرر و زیان شدند و نهایت آن ، این شد که کارگرانی که از راه کارگری خرج خانواده خود را می دادند بیکار شدند و بر آمار بیکاری کشور نیز افزوده شد لذا از فرماندار جدید میاندرود انتظار می رود در این حوزه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال جاری را پس از حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی نامیدند ورود پیدا نمایند و با رایزنی ها و پیگیری های مستمر با فعالان اقتصادی و مسولان بالادستی و با احیا ناحیه صنعتی در میاندرود و همچنین سرپا کردن بنگاه های اقتصادی و تولیدی گام بلندی در جهت رونق اقتصادی شهرستان برداشته شود .

حوزه فرهنگ که یکی از دغدغه ها و الویت های جناب آقای دکتر روحانی است متاسفانه در میاندورد مغفول مانده است و تا بحال رنگ و بویی از فرهنگ در این شهرستان دیده نمی شود مگر اندک توجه برخی گروه ها و تشکل های محلی که در همان حد هم باقی می ماند ، باید ذکر کرد که در میاندرود نه از آمفی تئاتر خبری است نه از سالن سینما و نه کتابخانه ای با ساختار و محتوای مناسب .

اما یکی از جدی ترین دغدغه های قشر جوان در میاندرود کمبود امکانات ورزشی است که تابحال فکری به حال آن نشده است ، از یدک کشیدن تنها شهرستانی که در استان  استخر ندارد تا نداشتن سالن ورزشی استاندارد برای مسابقات ورزشی ، که همه این ها می تواند در تنبلی و ناسالم ماندن جامعه موثر باشد .

مواردی بسیار دیگری از موضوعات و مشکلات قابل طرح وجود دارد از جمله اجرا نشدن طرح های هادی روستایی ، عدم استقرار ادارات در میاندرود ، حضور نیروهای غیر بومی در برخی از کارخانجات و.... که انشاا... در فرصت های بعدی به آنها بطور اجمالی خواهیم پرداخت .

در انتها باید گفت پشت میز نشینی ها ، مدیر بودن ها ، فرماندار و مسئول بودن ها همه و همه زودگذر خواهد بود و در کسری از زمان ممکن است از کف برود و چه خوب است افراد و اشخاص از این فرصت ها در جهت خدمت به خلق سود ببرند و نام نیک از خود برجای بگذارند که هم رضای خداوند در آنست و هم رضای خلق خدا.

امیدواریم ارسطو قادری سومین فرماندار میاندرود از جناح بندی ها و حزب بندی ها مرسوم دوری گزینند تا در اجرای اختیارات و وظایف پیش رو موفق باشند و عمر دوران مدیرتی ایشان در میاندرود با توجه به عملکردشان کوتاه مدت نباشد آفتی که در کشور ما فراوان دیده می شود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

داود 30 آذر 1392
عزیز میاندرود که فقط سورک نیست انگار نه انگار گهربارانی هم وجود دارد دشت نازی هست .......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.197 seconds.